lördag 3 juni 2017

UFO-lotteriet fortsätter

Fiskar upp en "random" projektpåse ur den till synes bottenlösa WIP-/UFO-korgen. Och vips har vi ordnat ett litet trevligt lotteri!

Ja, som sagt, man har inte roligare än man gör sig :)

Och den här gången hade jag riktigt tur! Det här UFO:t tog bara en knapp timme att färdigställa.
Fattar inte hur sådana här små projekt ens kan bli till ett UFO!?

(UFO = UnFinished Object, WIP = Work In Progress)

Nå, vinsten då...?

Det visade sig vara ett påbörjat kvastskaft i färgglada restsnuttar.





Kändes extra kul att få ställa ut den nu i morse. Vi kan verkligen behöva lite uppmuntran så här på den s k försommaren.
Visserligen soligt och fint men isande kalla vindar!
Dessutom blev ju den slitna gamla kvasten betydligt roligare med ett pimpat skaft ;)

Garn: Olika rester i "mellantjockt garn"
Stickor: 3,5 mm
Mönster: Lägg upp 20 m, sticka runt, runt i önskad längd. ta i hop och gör någon trevlig utsmyckning i toppen. Jag gjorde det enkelt för mig med två I-cords som jag knöt en knut på.


Har även fler vinster att redovisa från UFO-lotteriet. Ska skölja upp dem och blocka lite så återkommer jag med lite bilder och info.

Ny dragning i ikväll. Vinst varje gång, bra lotteri det här!

Ha det bra så ses vi snart :)

4 kommentarer:

  1. Superfin! Sån har jag tänkt göra i evigheter! Kanske evigheten är här nu ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska göra, Ida.
      Perfekt "gå bort-present" också :)

      Radera
  2. Åh vilken kul idé! Jag tror jag behöver ha ett UFO-lotteri i min UFO-låda. :)

    /Catarina
    morslillaylle.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev genast lite roligare att ta itu med alla ofärdiga projekt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...